Haluatko järjestää näyttelyn?

7.5.2019

SGY:n hyväksymiä näyttelyitä on yleensä kolmenlaisia: SGY:n järjestämiä näyttelyitä, SGY:n alaisten aluekerhojen (Pohjois-Karjala, Uusimaa jne.) järjestämiä näyttelyitä ja paikallisyhdistysten (OSJH, KSKJY jne.) järjestämiä kani- ja jyrsijänäyttelyitä, joissa on SGY:n alaisten lajien näyttelyluokat.

Kuva: Viivi Välimäki

Mikäli olet kiinnostunut näyttelyn järjestämisestä omalla alueellasi, toimithan seuraavasti:

1. Ota ensin yhteys oman alueesi aluevastaavaan, joka koordinoi alueella järjestettävää lajitoimintaa. Hän osaa yleensä myös kertoa alueella toimivien paikallisyhdistyksien toiminnoista ja tietää mm. onko alueella yleensä tapana ollut järjestää näyttelyitä tai näyttelyluokkia SGY:n, SGY:n aluekerhon vai jonkun muun (paikallis)yhdistyksen toimesta.
  2. Mikäli alueellasi ei ole aluevastaavaa, voit olla yhteydessä suoraan SGY:n hallitukseen.
  3. Mikäli alueellasi on olemassaolevaa kani- ja jyrsijäyhdistystoimintaa, voit olla myös yhteydessä paikallisyhdistyksen yhteyshenkilöön ja tiedustella mahdollisuutta anoa SGY:n alaisten lajien näyttelyluokkia heidän kani- ja jyrsijänäyttelynsä yhteyteen. Kani- ja jyrsijäyhdistyksien sivuille löydät esimerkiksi Linkit-sivujen kohdasta "Suomalaisia yhdistyksiä".
  4. Mikäli alueellasi ei ole alue- eikä paikallisyhdistystoimintaa, ja olisit halukas toimimaan yhtenä SGY:n näyttelyn järjestäjänä omalla alueellasi, ota yhteys SGY:n hallitukseen ehdottaaksesi yhteistyön tekemistä. Sinä voit esimerkiksi etsiä ja ehdottaa alueeltasi näyttelytiloiksi sopivia tiloja ja hoitaa käytännönjärjestelyjä (näyttelytilan vuokraus, näyttelyn mainostus jne.) paikallisesti, ja SGY:n aktiivit voivat huolehtia esim. näyttelyn budjetin suunnittelusta, tuomareiden kutsumisesta, luettelo- ja kaavakeasioista jne. sekä tulla paikan päälle auttamaan näyttelypäivän sujumisessa, mikäli näyttelyn järjestäminen alueellasi katsotaan kannattavaksi.

Näyttelyiden anomisajat ovat seuraavat:

Näyttely järjestetään...

• 1.1.-30.3. välisenä aikana = anomus 15.10. (edellisenä vuonna)
  • 1.4.-30.6. välisenä aikana = anomus 15.1. mennessä
  • 1.7.-30.9. välisenä aikana = anomus 15.4. mennessä
  • 1.10.-31.12. välisenä aikana = anomus 15.7. mennessä

Ohjeet näyttelyn järjestämiseen löytyvät täältä.

Näyttelysäännöt löytyvät täältä.

Lisätietoja näyttelyn järjestämisestä antaa tarvittaessa alueesi aluevastaava tai SGY:n hallitus (hallitus(a)gerbiiliyhdistys.fi).