SKJL ry:n syysterveiset

8.10.2020

Suomen kani- ja jyrsijäliitto ry:n (SKJL) hallitus lähetti SGY:lle terveisensä 1.10.2020 pidetystä hallituksen kokouksesta.

Kasvattajanimet
SKJL haluaa muistuttaa, että SKJL myöntää
lajiyhdistysten esityksesta kasvattajanimet, eikä "epävirallisia kasvattajanimiä" saa olla jäsenyhdistyksillämme. "Kasvattajanimetön
kasvattaja" ratsastaa hyväksytyn kasvattajanimen haltijan maineella ilman sitoumuksia eikä liitto voi olla tukemassa tällaista toimintaa. Jäsenyhdistyksillä voi siis kasvattajaniminäkökulmasta olla vain joko hyväksyttyjä kasvattajia tai perusjäseniä, välimuotoa ei ole.

SGY:llä on ainoastaan virallisia kasvattajanimiä. Yhdistyksemme hyväksymät kasvattajanimelliset gerbiili-, degu- ja hyppymyyräkasvattajamme löytyvät SGY:n kasvattajalistalta. Kannustamme poikastenostajia olemaan tarkkana, että kasvattajanimeä käyttävä kasvattaja löytyy yhdistyksemme listalta.

Myyntipalsta virallisille kasvattajille
SKJL on perustanut hyväksytyn kasvattajanimen omaaville kasvattajille myyntipalstan, jonne kasvattajat voivat lähettää poikue- ja myynti-ilmoituksiaan. Myyntipalstaa hallinnoi SKJL.
Linkki ilmoituksiin:

SKJL:n syyskokous
SKJL:n syyskokous kokoontuu 25.10.2020 Forssan autokeitaalla ja sinne on kutsuttu liiton alaiset jäsenyhdistykset.

Lisätietoja: SKJL ry:n sihteeri Elina Ruha elina@skjl.net