Keskustelualueen & Kaupparummun ohjeet

Ohjeet Keskustelualueelle

1. Ole ystävällinen ja pidä keskustelu asiallisena.

2. Sinun ei tarvitse rekisteröityä jättääksesi ilmoitusta. Aloita keskustelu klikkaamalla Aloita keskustelu siitä aihekategoriasta, jota aiheesi koskettaa.

4. Yhdistyksen jäsenet voivat selata keskustelualuetta kirjautuneena Jäsensivulle. Tällöin voit automaattisen ilmoituksen sähköpostiisi, jos joku kirjoittaa seuraamallesi palstalle. Ilmoitukset saat aktivoitua klikkaamalla Seuraa tätä keskustelupalstaa kyseisen alueen yläreunasta.

4. Ilmoita mahdollisista asiattomuuksista sähköpostitse webmaster@gerbiili.fi.

Ohjeet ilmoituksen jättämiseen Kaupparumpuun

1. Sinun ei tarvitse rekisteröityä jättääksesi ilmoitusta.

2. Valitse Aloita keskustelu siitä myynti- tai ostokategoriasta, johon haluat luoda ilmoituksen.

3. Kirjoita nimimerkin kohdalle oma nimesi ja sähköpostin kohtaan sähköpostiosoitteesi. Kirjota aiheeseen selkeästi, mitä olet myymässä tai ostamassa.

4. Laadi myynti-ilmoitus, josta käy mahdollisimman selvästi ilmi, mitä olet ostamassa tai myymässä. Laadi ilmoitus huolellisesti ja kerro kaikki tarvittavat tiedot. Ilmoituksessa myyjän/ostajan nimi, paikkakunta, yhteystiedot (esim. e-mail tai puhelinnumero) ja hinta ovat pakollisia.

5. Kaupparumpu ei ole varsinaisesti keskustelua varten. Myyjältä voidaan kysyä tarkentavia kysymyksiä myyjän viestin perässä, mutta kaikki muu kaupankäyntiin liittyvä keskustelu myyjän ja ostajan välillä käydään ilmoituksen jättäjän toivomalla tavalla.

6. Ilmoituksen poistosta ilmoitetaan osoitteeseen webmaster@gerbiili.fi. Halutessasi muokata ilmoitusta, kommentoi aloittamaasi ilmoitukseen.

7. Kaksi kuukautta vanhemmat ilmoitukset poistetaan, ellei erikseen ole ilmoittajan kanssa sovittu. Tämä siksi, ettei vanhoja ilmoituksia turhaan roikkuisi Kaupparummussa.

8. SGY ry pidättää oikeuden poistaa mm. puutteellisesti laaditut ilmoitukset.

9. Mikäli sinulla on kysyttävää keskustelupalstan käytöstä tai teknisiä ongelmia, ota yhteys webmaster@gerbiili.fi.

Muuta huomioitavaa Kaupparummusta

1. Kaupparumpu on tarkoitettu vain yhdistysten alaisten lajien sekä niihin liittyvien jyrsijätarvikkeiden myyntiin. Muiden jyrsijöiden ja kanien myynti-ilmoituksia ei julkaista Kaupparummussa.

2. Ennen eläimen ostamista perehdy huolellisesti ostamasi lajin hoitoon ja ruokintaan. Suomen Gerbiiliyhdistyksen sivuilta löydät hoito-ohjeet. HUOM! SGY ry ei vastaa tällä palstalla myynnissä olevista eläimistä tai tavaroista. Vastuu eläinten ja tavaroiden kunnosta, kaupankäynnistä ym. on aina eläimen myyjällä ja ostajalla (ilmoittajilla).

3. Eläinsuojelullisista syistä eläimiä ei saa antaa ilmaiseksi. Eläimen ostamisen tulisi aina perustua harkintaan ja ostajan tulee olla perehtynyt eläimen hoitoon ja ruokintaan. Pienikin hinta eläimestä voi varmistaa sen, että ostaja ei ole ottamassa eläintä hetken innostuksessa. Ala- tai ylärajoja myytävien eläinten hinnoille ei ole. Jos joku myy eläimiä huomattavasti halvemmalla kysy syytä halvempaan hintaan.

4. Suosittelemme SGY:n kauppakirjan käyttämistä eläintä myytäessä. Kauppakirjaan voit myös merkitä näkyviin mahdolliset syyt, minkä takia eläimen myyntihintaa on mahdollisesti alennettu.

Päivitetty viimeksi 14.3.2020