Käyttövaliosäännöt

Suomen Gerbiiliyhdistys ry ottaa 1.1.2011 käyttöön käyttövalio-arvonimet. Käyttövalion arvon saa menestyksestä näyttelyssä ja silppurikisoissa. Käyttövalio-arvonimiä voi hakea kaikille yhdistyksen alaisille lajeille, jotka voivat osallistua silppurikisaan sekä vaadittaviin näyttelyluokkiin.

Kuva: PKAK / Jenny Kolehmainen

PET-käyttövalio

Pet-käyttövalio-arvonimeä voi hakea, kun eläin on saanut vähintään yhden (1) pet-sijoituksen lemmikkiluokassa sekä vähintään kymmenen (10) pistettä kolmesta (3) eri silppurikisasta. Pet-käyttövalio-arvonimen saanut eläin saa käyttää nimensä edessä lyhennettä PKVA.

Käyttövalio

Käyttövalio-arvonimeä voi hakea, kun eläin on saanut vähintään KUMAn virallisesta tai koe-standardiluokasta sekä vähintään kymmenen (10) pistettä kolmesta (3) eri silppurikisasta. Käyttövalio-arvonimen saanut eläin saa käyttää nimensä edessä lyhennettä KVA.

Tittelin anominen

Käyttövalio-arvonimet anotaan SGY:n tulosvastaavalta (kts. Toimihenkilöt) käyttövalioanomuskaavakkeella (kts. Lomakkeet). Tittelivastaava ilmoittaa hakijalle hyväksytystä arvonimestä ja toimittaa hakijalle arvonimeen kuuluvan ruusukkeen. Anomista varten tarvittavat tiedot silppurikisojen pisteistä voi tarkistaa silppurivastaavalta (kts.toimihenkilölista). Tuloksissa otetaan huomioon 1.1.2009 jälkeen saavutetut silppuripisteet ja näyttelytulokset. Paikallisyhdistysten järjestämien silppurikisojen pisteet otetaan huomioon, jos silppurikisa on pidetty SGYn hyväksymässä näyttelyssä ja pisteet on ilmoitettu SGYn silppurivastaavalle (virallinen silppurikisa, josta lasketaan myös Vuoden Silppuri-pisteet).

Päivitetty viimeksi 9.6.2018