Myyntipaikat SGY:n näyttelyissä

SGY ry:n omissa näyttelyissä/tapahtumissa on mahdollista yritysten pitää myyntipaikkoja, (tai esim. muiden yhdistysten esittelypisteitä-joihin pätevät am. ohjeet), mikäli tilat antavat myöten.

Näyttelypaikalla on yleensä myös veloitukseton yleinen myyntipöytä harrastajille, jossa harrastajat ja yksityishenkilöt voivat myydä eläimiä tai (käytettyjä jyrsijä-)tarvikkeita. Tämä ei ole yritysten, muiden yhdistysten eikä esim. tuote-esittelijöiden tai vastaavien käytössä.

Myyntipaikasta tulee aina ottaa yhteyttä kyseisen näyttelyn vastuuhenkilöön, joka löytyy kalenterista näyttelykutsusta. Näyttelyn vastuuhenkilö ilmoittaa tarvittaessa asiasta esim. muille yhdistyksen tahoille (ilmoittautumisten vastaanottaja, rahastonhoitaja, kotisivupäivitys). Myyntipaikan haltija vastaa itse mahdollista luvista ja ilmoituksista viranomaisille sekä myyntityöstä tapahtumapaikalla sekä myymistä tuotteistaan ja palveluistaan.

Yhdistys pidättää itselleen oikeuden olla antamatta myyntipaikkaa sellaiselle yritykselle tai yhdistykselle, jotka ovat yhdistyksen toimintaperiaatteiden vastaisia tai joissa myydään sellaista palvelua, tavaraa tai toimintaa, jonka käyttö voi aiheuttaa vaaraa yhdistyksen alaisille lajeille. Tällaisissa tapauksissa myyntipaikasta maksettu summa palautetaan.

SGY ry. päättää myyntipaikan sijainnin tapahtumapaikalla. Näyttelyn /tapahtuman tuotepalkinto-sponsorit saavat yleensä veloituksetta myyntipaikan halutessaan, ja heille tiedotetaan mahdollisista muista toimijoista/tuotemyyjistä ennalta.

Maksu

Myyntipaikka maksetaan yleensä kuten näyttelymaksutkin SGY ry:n tilille, samalla viitenumerolla ja eräpäivään mennessä. Kuitti tai kuvakaappaus suoritetusta maksusta tulee lähettää näyttelyn vastuuhenkilölle viimeiseen näyttelyilmoittautumispäivään mennessä (ja hän varmistaa laskun suorituksen tulleen SGYn tilille, jolloin myyntipaikka on varattu ja vahvistettu).

Eräpäivän jälkeen maksu suoritetaan yleensä ennen näyttelyn tai myyntitoiminnan alkamista näyttelypaikalla SGY ry:n käteiskassaan infopöydälle (kuten jälki-ilmoittautumisetkin) – myös tässä tapauksessa tulee ottaa yhteys näyttelyn vastuuhenkilöön viimeistään 1 viikkoa ennen näyttelyä (siltä varalta, mikäli paikalla on toinen yritys tai tilaa ei ole, ja että tieto myyntipaikasta ehtii harrastajille myös SGY:n kotisivujen kautta).

Mikäli myyntipaikkaa ei ole lunastettu tulee esim. toimitusmyynti tehdä näyttelytilan ulkopuolella.

Hinnat

10€ / myyntipaikka (+lisäpöytä 5€ / kpl)

Myyntipaikka

Myyntipaikka sisältää:

• maininnan Gerbiiliyhdistyksen kotisivujen etusivulla ja näyttelykutsussa
  • yleensä 2 pöytää & 2 tuolia (mikäli pöytiä ja tuoleja on tarjolla paikalla riittävästi).

SGY ry. ei vastaa muiden tahojen myynnistä tai toiminnasta tapahtumissaan tai niihin liittyvistä valituksista tai puutteista. Yritys, yhdistys tai henkilö vastaavat niistä aina itse.

Päivitetty viimeksi 10.6.2018